WEKO3
アイテム
高等学校新学習指導要領「(英語の)授業は英語で行う」 : 指導にあたっての要点
https://doi.org/10.57426/00000648
https://doi.org/10.57426/00000648d10a5a4b-1c70-4b57-98a7-e74b491cfbea
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-06-29 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 高等学校新学習指導要領「(英語の)授業は英語で行う」 : 指導にあたっての要点 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Teaching/Learning English in English at Japanese Senior High Schools:Practical Tips for Teachers | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 言語的支援 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 情緒的支援 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | scaffolding | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | linguistic support | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | affective support | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.57426/00000648 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
山田, 晴美
× 山田, 晴美
× Yamada, Harumi
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The author's survey last year revealed that the MEXT's proposal to conduct English classes in English has evoked feelings of confusion and apprehension among senior high school teachers and students. This article offers some practical tips for teachers in implementing the changes. First, the author discusses how teachers should prepare for such classes. Secondly, a sample class plan is presented for different phases of a class. “Scaffolding" is one of the key ideas in providing necessary assistance to students. The author then discusses the use of physical and visual messages, when and how to use the techniques of recast, clarification request, corrective feedback, paraphrasing, codeswitching and display questions, and when and how to make use of L1. | |||||||||||
書誌情報 |
仁愛大学研究紀要. 人間学部篇 en : Research journal of Jin-Ai University, Faculty of Human Studies. 号 10, p. 87-97, 発行日 2011-12-30 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 仁愛大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 21853355 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |