ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 仁愛大学研究紀要. 人間学部篇
  2. 第12号

準限界集落における社会調査教育過程の社会学的実証分析

https://doi.org/10.57426/00000652
https://doi.org/10.57426/00000652
0f398479-68d5-4468-8731-af54b6fbe09a
名前 / ファイル ライセンス アクション
BD00010256_001.pdf BD00010256_001.pdf (645.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-04-11
タイトル
タイトル 準限界集落における社会調査教育過程の社会学的実証分析
タイトル
タイトル A sociological-empirical analysis of the educational process of students regarding social surveys of a less favored district being subjected to pre-marginalization
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 準限界集落
キーワード
主題Scheme Other
主題 アクション・リサーチ
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会調査教育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.57426/00000652
ID登録タイプ JaLC
著者 島岡, 哉

× 島岡, 哉

島岡, 哉

ja-Kana シマオカ, ハジメ

Search repository
Shimaoka, Hajime

× Shimaoka, Hajime

en Shimaoka, Hajime

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The author conducted a study of the educational process of students regarding social surveys in a certain less favored district of Fukui City (Japan) which was being subjected to pre-marginalization (Natsume district) by using an action research approach. The study included a subsequent sociological-empirical analysis of the process of the social survey education to identify its effects and limits. The results of the analysis showed the following two points: (1) the district's residents have increasingly relied on those in their age groups of 30 to 40 for leadership in its local activities, while they have depended on SNS-based communication for their rediscovery and objective understanding of its local resources, and (2) the students became aware of their respective strengths and weaknesses in the social survey through their fieldwork experiences. Through this study, the author confirmed that this social survey education process would influence, directly or indirectly, the students' careers after their graduation.
書誌情報 仁愛大学研究紀要. 人間学部篇
en : Research journal of Jin-Ai University, Faculty of Human Studies.

号 12, p. 41-49, 発行日 2014-03-31
出版者
出版者 仁愛大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21853355
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:20:55.488485
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3