ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 仁愛大学研究紀要
  2. 第1号

AN EXPLORATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN WORD-ASSOCIATION AND LEARNERS' LEXICAL DEVELOPMENT

https://doi.org/10.57426/00000785
https://doi.org/10.57426/00000785
e3b50792-089a-4f42-96ab-1f215f44b056
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004248549.pdf KJ00004248549.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-03-17
タイトル
タイトル AN EXPLORATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN WORD-ASSOCIATION AND LEARNERS' LEXICAL DEVELOPMENT
タイトル
タイトル AN EXPLORATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN WORD-ASSOCIATION AND LEARNERS' LEXICAL DEVELOPMENT
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 word association
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 co-ordinate
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 collocate
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 synonym
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 encyclopedic knowledge
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 synonym
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 encycopedic knowledge
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.57426/00000785
ID登録タイプ JaLC
著者 Splichal, Maurice L.

× Splichal, Maurice L.

en Splichal, Maurice L.

Search repository
Butler-Tanaka, Paul

× Butler-Tanaka, Paul

en Butler-Tanaka, Paul

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 この論文は, 仁愛大学と福井工業高等専門学校の学生に対して実施された研究授業の結果に基づいて、言葉の連想と語彙の発達との関連性について論じたものである。これら二つのレベルの異なったL2 (第二外国語) 学習者, すなわち学習期間の違う二つのグループを比べることによって, 語彙の記憶とそれを情報として活用する能力に関して, グループによる違いが隼じるかどうかを検証しようとするものである。言語としての英語の講義要綱の体系化を考えるにあたって, 学隼の関心を高めることに加えてさらにもっと学翠煮中心のアプローチを考慮セなければならないことをこの研究結果の分析によって実証する。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper investigates the storage of lexical items in semantic fields by two groups of young Japanese learners of English through an analysis of their responses to a word-association task. It was found that both groups of these L2 learners tend to respond to prompt words with their knowledge of loosely connected vocabulary, much unlike native-speakers of English. The authors argue that the results reinforce the idea that by concentrating on relevant topics among the L2 learners' personal interests in the classroom, it will facilitate more nativelike retentiveness.
書誌情報 仁愛大学研究紀要
en : Research journal of Jin-Ai University

号 1, p. 21-38, 発行日 2002-11-01
出版者
出版者 仁愛大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13477765
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:03:32.943679
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3