ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 仁愛大学研究紀要
  2. 第6号

The Effects of Semantic Elaboration on L2 Vocabulary Learning

https://doi.org/10.57426/00000810
https://doi.org/10.57426/00000810
c9a18c70-849c-4cee-bb40-30ebb6468efe
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005059216.pdf KJ00005059216.pdf (557.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-03-17
タイトル
タイトル The Effects of Semantic Elaboration on L2 Vocabulary Learning
タイトル
タイトル The Effects of Semantic Elaboration on L2 Vocabulary Learning
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 semantic elaboration
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 vocabulary learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 retention
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.57426/00000810
ID登録タイプ JaLC
著者 紺渡, 弘幸

× 紺渡, 弘幸

紺渡, 弘幸

ja-Kana コンド, ヒロユキ

Search repository
Kondo, Hiroyuki

× Kondo, Hiroyuki

en Kondo, Hiroyuki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study investigates the effects of semantic elaboration on L2 vocabulary learning. Sixty-three Japanese university students were divided into two groups and assigned to perform two different output tasks of sentence writing and translation which were assumed to differ in degree of semantic elaboration. The sentence writing group was required to write English sentences with the target words unknown to the participants. The translation group was required to translate Japanese sentences into English equivalents with the same target words as those in the sentence writing task. The sentence writing group outperformed the translation group on the three posttests conducted immediately after, one week after, and three weeks after, the task performance. An analysis of variance showed significant differences in the posttest scores between the two groups. The results of this study present new evidence to indicate that semantic elaboration has positive effects on L2 vocabulary learning and that it can have a long-term effect on retention of L2 vocabulary.
書誌情報 仁愛大学研究紀要
en : Research journal of Jin-Ai University

号 6, p. 71-78, 発行日 2007-12-30
出版者
出版者 仁愛大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13477765
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:02:54.517407
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3