ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 仁愛大学研究紀要. 人間学部篇
  2. 第16号

A Report of the Collaborative Video Project between Japanese Students and Foreign Residents living in Echizen, Japan

https://doi.org/10.57426/00000846
https://doi.org/10.57426/00000846
8feaf0a4-585b-4362-992b-765a02dec538
名前 / ファイル ライセンス アクション
ningengakubu.16-73-78p.pdf ningengakubu.16-73-78p.pdf (368.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-07-20
タイトル
タイトル A Report of the Collaborative Video Project between Japanese Students and Foreign Residents living in Echizen, Japan
タイトル
タイトル A Report of the Collaborative Video Project between Japanese Students and Foreign Residents living in Echizen, Japan
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 地域連携教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 異文化間教育学
キーワード
主題Scheme Other
主題 異文化理解
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Intercultural Understanding Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Collaborative Research and Community Cooperation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Higher Education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.57426/00000846
ID登録タイプ JaLC
著者 加藤, 優子

× 加藤, 優子

加藤, 優子

ja-Kana カトウ, ユウコ

Search repository
Kato, Yuko

× Kato, Yuko

en Kato, Yuko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study explores the impact of the collaborative project conducted with Japanese students and foreign residents living in the Japanese city of Echizen. From the 1600s to the 1800s, Japan closed its doors to overseas countries for two centuries, but today shows the inevitable global trend towards a multicultural society. Accordingly, the number of foreign people living in Echizen is growing rapidly. There has been a lack of collaboration, however, between academics and the local communities in this region. Our project was therefore implemented to develop students' intercultural competence, a required attribute for living in multicultural societies, and to promote cooperation between academics and communities. During the project, the researcher investigated the impact of the project by interviewing participants. The findings indicated that similar collaborative projects between academics and communities should be encouraged in order to develop inter competence; this project is only a first step toward preparing students for living in multicultural societies. This study was supported by grants from Jin-ai University. 本研究は,異文化への理解を深め,多文化共生社会に必要と考えられる異文化間能力の育成を目指す,地域連携教育事業の実践を報告するものである.本事業では,仁愛大学の学生と,越前市国際交流協会との協働で,災害を題材としたDVD『もしも越前市で地震が起きたら:家族と連絡を取る編』を作成した.本研究では,実践内容の報告と,今後も地域貢献活動を継続するための改善点について考察する.本研究は,「仁愛大学地域貢献活動支援補助金事業」の助成を受けたものである.
書誌情報 仁愛大学研究紀要. 人間学部篇
en : Research journal of Jin-Ai University, Faculty of Human Studies.

号 16, p. 73-78, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 仁愛大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21853355
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 40021546413
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:16:39.741946
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3