WEKO3
アイテム
小学校の担任による生徒のEFL 授業の自己効力感の構築:研究提案
https://doi.org/10.57426/00001394
https://doi.org/10.57426/00001394ccdbfec2-6123-4322-b062-ecdfb8bc21b0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-05-25 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 小学校の担任による生徒のEFL 授業の自己効力感の構築:研究提案 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Achieving Student Self-Efficacy by Homeroom Teachers within Japanese Elementary EFL Classrooms : A Research Proposal | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | EFL | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | teacher development | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | self-efficacy | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | elementary school education | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.57426/00001394 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
マイケル, クズィフ
× マイケル, クズィフ
× Kuziw, Michael
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Homeroom teachers (HRTs) are a vital part of the classroom learning in elementary schools. The ability to comprehend whether an individual believes that he or she can achieve a goal, called self-efficacy, is at the center of the questions that make up this investigation. HRTs expertise in the ability to achieve student self-efficacy should not go unnoticed, despite the 2020 MEXT reform of the English as a foreign language (EFL). It is important to gain a full understanding of the impact that HRTs have on students as they learn English in their formative years, and what role they can play in the future of EFL education at the elementary school level. This research proposal hopes to identify the positive impact that HRTs contribute to the learning of EFL in the context of elementary schools. | |||||||||
書誌情報 |
仁愛大学研究紀要. 人間学部篇 en : Research journal of Jin-Ai University, Faculty of Human Studies 号 21, p. 101-107, 発行日 2023-02-20 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 仁愛大学 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21853355 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |