WEKO3
アイテム
意見・考えの表出を求める指導のL2 ライティングにおける効果
https://doi.org/10.57426/00000668
https://doi.org/10.57426/0000066823afea15-40ef-4f79-81b6-590e8528e4d9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-05-13 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 意見・考えの表出を求める指導のL2 ライティングにおける効果 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | The effects of instruction requiring L2 learners to express ideas and opinions on the development of L2 writing | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | tasks | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ideas and opinions | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | writing | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | tasks | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ideas and opinions | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | writing | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.57426/00000668 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
紺渡, 弘幸
× 紺渡, 弘幸
× Kondo, Hiroyuki
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The present study examined the effects of instruction requiring L2 learners to express ideas and opinions on the development of their writings. Ten Japanese university students worked on the Agree/Disagree Tasks, in which they shared ideas and opinions on several controversial topics with each other and wrote opinion paragraphs within ten minutes. Their written production was analyzed with quantitative measures of complexity, accuracy, and fluency. The results revealed that the AD Tasks have positive effects on the development of the learners' writing abilities and that the instruction which requires L2 learners to express ideas and opinions could effectively promote L2 learning. | |||||||||||
書誌情報 |
仁愛大学研究紀要. 人間学部篇 en : esearch journal of Jin-Ai University, Faculty of Human Studies. 号 13, p. 33-39, 発行日 2015-03-31 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 仁愛大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 21853355 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |