ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 仁愛大学研究紀要. 人間学部篇
  2. 第19号

小学校外国語授業のコミュニケーション:言語学習を促進する教師-児童間のインタラクションの要因

https://doi.org/10.57426/00000892
https://doi.org/10.57426/00000892
9543befc-4a07-4989-9208-fe59490b475d
名前 / ファイル ライセンス アクション
HSv19-p77-89.pdf HSv19-p77-89.pdf (451.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-05-10
タイトル
タイトル 小学校外国語授業のコミュニケーション:言語学習を促進する教師-児童間のインタラクションの要因
タイトル
タイトル Communication in Foreign Language Classes at Elementary School:Key Factors in Teacher-Pupil Interaction for Facilitating Language Learning
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 foreign language
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom communication
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 interaction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.57426/00000892
ID登録タイプ JaLC
著者 紺渡, 弘幸

× 紺渡, 弘幸

紺渡, 弘幸

ja-Kana コンド, ヒロユキ

Search repository
Kondo, Hiroyuki

× Kondo, Hiroyuki

en Kondo, Hiroyuki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The newly revised Course of Study for elementary schools began to be fully implemented throughout the country in April, 2020, and the fifth and sixth graders in elementary schools learn “English" as a regular subject for two lesson hours per week. Teaching “Foreign Language" is still a process of trial and error, and elementary school teachers are still searching for effective ways to teach the language to their pupils and maximize the learning outcomes. The objectives of the present study are to examine classroom communication observed in a “Foreign Language" demonstration class from some viewpoints relevant to language acquisition and learning, and identify crucial features which facilitated the teacher-pupil interaction. This study revealed some important factors for fostering language learning to be contemplated in classroom communication.
書誌情報 仁愛大学研究紀要. 人間学部篇
en : Research journal of Jin-Ai University, Faculty of Human Studies.

号 19, p. 77-89, 発行日 2021-02-20
出版者
出版者 仁愛大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21853355
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:14:45.986726
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3