WEKO3
アイテム
小学校外国語授業のコミュニケーション:言語学習を促進する教師-児童間のインタラクションの要因
https://doi.org/10.57426/00000892
https://doi.org/10.57426/000008929543befc-4a07-4989-9208-fe59490b475d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-05-10 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 小学校外国語授業のコミュニケーション:言語学習を促進する教師-児童間のインタラクションの要因 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Communication in Foreign Language Classes at Elementary School:Key Factors in Teacher-Pupil Interaction for Facilitating Language Learning | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | foreign language | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | classroom communication | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | interaction | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.57426/00000892 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
紺渡, 弘幸
× 紺渡, 弘幸
× Kondo, Hiroyuki
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The newly revised Course of Study for elementary schools began to be fully implemented throughout the country in April, 2020, and the fifth and sixth graders in elementary schools learn “English" as a regular subject for two lesson hours per week. Teaching “Foreign Language" is still a process of trial and error, and elementary school teachers are still searching for effective ways to teach the language to their pupils and maximize the learning outcomes. The objectives of the present study are to examine classroom communication observed in a “Foreign Language" demonstration class from some viewpoints relevant to language acquisition and learning, and identify crucial features which facilitated the teacher-pupil interaction. This study revealed some important factors for fostering language learning to be contemplated in classroom communication. | |||||||||||
書誌情報 |
仁愛大学研究紀要. 人間学部篇 en : Research journal of Jin-Ai University, Faculty of Human Studies. 号 19, p. 77-89, 発行日 2021-02-20 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 仁愛大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 21853355 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |