WEKO3
アイテム
TRANSCRIPTION:その効果と課題
https://doi.org/10.57426/00000945
https://doi.org/10.57426/0000094534581bbf-dfeb-415f-8325-46af470e6c2d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-04-30 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | TRANSCRIPTION:その効果と課題 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Transcription:Benefits and limitations | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | リスニング | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | リーディング | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 転移 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | listening | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | reading | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | transfer | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.57426/00000945 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
内藤, 徹
× 内藤, 徹
× Naito, Tohru
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | It is accepted by some scholars that transcription practice improves listening ability in English learning. We define transcription here as writing what is listened to using schema.This also includes the context, understanding of words in the discourse. In 1996 I conducted listening comprehension exercises using nth format spot dictation fifteen times for a period of two months. The results were as follows; Spot dictation training improved 1) listening ability, 2) cloze-type reading ability, 3) skim-reading ability. Most recently, I had the target group do transcription training twenty times over a period of three months. At this time, the learners' listening ability improved. Reading ability also improved but not significantly. I found transcription training to be slightly less effective than spot dictation. I might need some more techniques. | |||||||||||
書誌情報 |
仁愛女子短期大学研究紀要 号 45, p. 11-18, 発行日 2013-03-31 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 仁愛女子短期大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 09138587 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |